Begoña Vila Costas-Astrofísica

Begoña Vila Costas estudou astrofísica na Universidade de Santiago de Compostela e o Instituto de Astrofísica de Canarias e doutorouse polo Centro Jodrell Bank para Astrofísicos da Universidade de Manchester.

Actualmente traballa en Washington DC como enxeñeira de sistemas no centro de voo espacial Goddard, o primeiro centro de voo espacial da NASA. Traballou para a Axencia Espacial Canadense para deseñar e construír o sensor FGS ( Fine Guidance Sensor) do telescopio espacial James Web. Un ano máis tarde foi nomeada como unha das principais responsables deste telescopio, sustito do Hubble.

Pero que para que servirá este telescopio? A misión primaria do JWST será a de examinar a radiación infravermella resultante da gran explosión (Big Bang) e realizar observacións sobre a infancia do Universo. A observación de obxectivos que os instrumentos na Terra e no espazo non poden observar con claridade. Tentar comprender a formación das estrelas e os planetas. O sensor deseñado e construído por Begoña Vilas servirá para estabilizar e suxeitar a cámara. Permite tamén dar a posición dun obxecto 16 veces por segundo na vinteava parte dun pixel (moi moi rápido, para ser máis claras). Tamén está formado polo Near Infrared Imager and Slitless Spectrogragh ( NIRISS). Isto permitirá tomar imaxes espectroráficas do ceo a moita sensibilidade.

En setembro de 2016 foi condecorada coa medalla ao “ Exceptional Public Achievement da NASA e este ano recibiu o Premio María Josefa Wonenburger Planells 2017 en recoñecemento ao seu labor investigador.

—————————————————————————————————————————–

Begoña Vila Costas estudió astrofísica en la Universidad de Santiago de Compostela y el Instituto de Astrofísica de Canarias y se doctoró por el Centro Jodrell Bank para Astrofísicos de la Universidad de Manchester.

Actualmente trabaja en Washington DC como ingeniera de sistemas en el centro de vuelo espacial Goddard, el primer centro de vuelo espacial de la NASA. Trabajó para la Agencia Espacial Canadiense para diseñar y construir el sensor FGS (Fine Guidance Sensor) del telescopio espacial James Web. Un año más tarde fue nombrada como una de las principales responsables de este telescopio, sustito del Hubble.

¿Pero que para que servirá este telescopio? La misión primaria del JWST será la de examinar la radiación infrarroja resultante de la gran explosión (Big Bang) y realizar observaciones sobre la infancia del Universo. La observación de objetivos que los instrumentos en la Tierra y en el espacio no pueden observar con claridad. Intentar comprender la formación de las estrellas y los planetas.

El sensor diseñado y construido por Begoña Vilas servirá para estabilizar y sujetar la cámara. Permite también dar la posición de un objeto 16 veces por segundo en la veinteava parte de un pixel (muy muy rápido, para ser más claras). También está formado por el Near Infrared Imager and Slitless Spectrogragh (NIRISS). Esto permitirá tomar imágenes espectroráficas del cielo a mucha sensibilidad.

En septiembre de 2016 fue condecorada con la medalla al “Exceptional Public Achievement” de la NASA y este año recibió el Premio María Josefa Wonenburger Planells 2017 en reconocimiento a su labor investigadora.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s